FANDOM

Ottelut (Werder Bremen) Muokkaa

Ottelulippujen hankinta

Nettimyynti alkaa 2-3 kuukautta ennen kutakin kotiottelua pidettävillä "lippuarpajaisilla". Näistä saa A-kategoriaa lukuun ottamatta hyvällä varmuudella ostettua mieluisensa otteluliput. Arpajaisista yli jääneet paikat tulevat yleiseen nettimyyntiin. Werder toimittaa otteluliput postitse Suomeen.

Paikallisliikenne & stadionille siirtyminen

Weserstadion sijaitsee Weser-joen rannalla Östliche Vorstadtissa kolmen kilometrin päässä Bremenin päärautatieasemasta.

Stadionin lähelle pääsee päärautatieasemalta raitiovaunulinjalla 10 (Sebaldsbrück). Vanhastakaupungista (Domsheide) stadionin luo kulkevat linjat 2 (Sebaldsbrück) ja 3 (Weserwehr). Pois kaikilla kolmella linjalla jäädään St. Jürgen-Straßen pysäkillä, josta on 500 metrin kävelymatka stadionille.

Ottelulipulla voi matkustaa IC-junia lukuun ottamatta kaikilla julkisilla kulkuvälineillä stadionille. Voimassaoloaika alkaa kuusi tuntia ennen ottelua ja päättyy seuraavana päivänä klo 3 yöllä.

Stadionin palvelut ja tunnelma

Stadionilta voi ostaa syötävää ja juotavaa Werder-Cardilla. Panttikortin voi lunastaa muutamalla eurolla stadionilta ja siihen voi ladata 5-150 euroa (5 euron välein) kerrallaan.

Stadionin ympäristön kuvailu

Stadionin raitiovaunupysäkki on nimeltään Weserstadion, mutta aikaisemmalta pysäkiltä (St. Jürgen-Straße) alkaa epävirallinen elämysreitti stadionille. Matkalla myydään olutta, bratwurstia ja kaulahuiveja. Esimerkiksi Weser-joen varrella on suosittu jokiravintola.

Majoitus Muokkaa

Budjettimajoitus

Gästehaus Peterswerder on erinomainen budjettivalinta aivan stadionin nurkilta St. Jürgens Straße -raitiovaunupysäkin luota. Alue sijaitsee rauhallisella perussaksalaisella kotikadulla. Esimerkiksi neljän hengen huoneessa on kaksi eri huonetta, joiden välissä wc- ja suihkutila. Parveke avautuu takapihalle.

Nähtävää ja koettavaa Muokkaa

Ravintolat

Yöelämä

Kaupungin menomestat löytyvät lähinnä ns. Discomeileltä, rautatieaseman läheisyydessä olevalta Breitenwegiltä. Yökerhoja ja pubeja lähes jokaiseen makuun.

Yleisesti kaupungin atmösfääristä

Lennot Muokkaa

Ryanair lentää Tampereelta edullisesti Bremeniin. Lentokentältä pääsee suoraan raitiovaunulinjalla 6 (Klagenfurter Straße) keskustaan 10-15 minuutissa.

Matkakuvia Muokkaa